Címkék

Alázat

2012.02.08. 14:16 | Parlang | Szólj hozzá!

Előkerült egy pár évvel ezelőtti szöveg, egy példázat az alázatról. Úgy gondoltam, talán érdemes megosztani az univerzális áramlásokban rejlő apró motívumok egyik fontos és hasznos képviselőjét, az alázatot.

Szerző: Sofőr

 

Őrült dudálás kezdett valahonnan a távolból derengni a semmiből, egyre hangosabban, messziről nagyon messziről, nem is, inkább lentről, de nem belülről, hanem kívülről, kintről,  - az udvarról? – igen! A duda, az autó, az udvarban! Szemem, testemmel pillanat alatt felpattant és lenn termett. Vörös fejű hatalmas asszony várt rám, aki a kocsi hátulja felől serkenti, az egyébként nem is rossz figurának kinéző, de anyja kezében mindenképpen csak haszontalan ebnek tetsző, kis vörheny csókát, hogy nyomja, nyomja csak a dudát, nem tisztelve senkit a lakóházakban. Már a fél környék kint figyelt a folyosókon, meg erkélyeken, mire én nagy nehezen felébredtem. Fejvesztve rohantam feléjük, felemelt kezekkel, megadom magam, bocsánat, a franc se gondolta, én simán kifértem az ajtón, nem voltam felkészülve ilyen tekintélyt parancsoló méretekre.

-         Mi? Milyen méretek? – Csatt.

-         Már úgy értem, hogy az tekintélyt, és parancsol, nyugalom, én meghajlok magácska előtt, hiszen ki vagyok én? Patkány aki, ki-be bujdos, a kis szent és büdös szerkentyűjébe, és ott nagyon erősnek érzi persze magát, de ha kiszáll a fémdobozból, csupán apró zugokban osonó rágcsáló marad, akinek sorsa az, hogy meghajoljon, a tekintélyt parancsoló nagyságok színe előtt.  

Ezzel hatalmas, ünnepélyes, hosszan elnyúló mozdulattal a földig hajoltam előtte. Az egy szuszra kicsusszant mondatocska után sem mertem még levegőt venni mielőtt meg nem szólalt, és pár centire a sóder fölött igyekeztem visszatartani a röhögést. Úgyhogy majdnem megfulladtam, ám akkor megszólalt:

-         Nem rossz kis kocsi ez, ne legyen kishitű!  – Paff.

A tenyeremből evett, holott úgy érezte én eszem az övéből. Felnéztem, ő rám kacsintott úgy félig-meddig. Én meg pattantam a verdába és tolattam, mint a szél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sokaszoveg.blog.hu/api/trackback/id/tr564078804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása